مراسم معارفه و تحویل پروانه های کارآموزی پذیرفته شدگان کارآموزی وکالت

مراسم معارفه و تحویل پروانه های کارآموزی پذیرفته شدگان دومین دوره آزمون کارآموزی وکالت کانون وکلای دادگستری خراسان شمالی

عدم حمایت دستگاه قضایی از وکلاء در مقابل تعرض اطراف پرونده موجب قبح زدایی و تسری این رفتار به مقامات دستگاه قضا خواهد شد.

مراسم معارفه و تحویل پروانه های کارآموزی پذیرفته شدگان دومین دوره آزمون کارآموزی وکالت کانون وکلای دادگستری خراسان شمالی در تاریخ ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ در سالن اجتماعات شورای شهر بجنورد برگزار گردید.
در این مراسم آقای رضا نوروزیان جشن آبادی رئیس هیأت مدیره کانون وکلای دادگستری خراسان شمالی، ضمن خیر مقدم به پذیرفته شدگان جدید و تبریک این موفقیت، لازمه پیمودن راه دشوار و خطیر وکالت را تلاش علمی، آموزش عملی و کسب تجربه، آشنایی با اخلاق حرفه ای این منصب مهم و رعایت دقیق آن ها دانست.
ایشان در ادامه با تأکید بر اینکه یکی از ویژگی های اخلاق حرفه ای رعایت حرمت اطراف دعوی و عدم تعرض کلامی در مقام وکیل به طرف مقابل است افزود: متاسفانه در سال گذشته ۴ نفر از همکاران وکیل (فارغ از اینکه عضو کانون یا مرکز وکلای قوه قضائیه بوده اند) به قتل رسیده و بیش از ۲۰ نفر نیز مورد ضرب و جرح قرارگرفته اند.
یکی از موارد مهمی که امروزه مطرح است لزوم حمایت از وکلای در معرض خطر بوده که این مهم را در دو بخش باید مورد توجه قرار داد:
نخست لزوم رعایت اخلاق حرفه ای از سوی وکلای دادگستری است که در این حالت احتمال وقوع چنین خطراتی کمتر خواهد شد.
دوم لزوم حمایت دستگاه قضا از وکلای در معرض خطر که این وظیفه اخلاقی و قانونی بر دوش دستگاه قضاست، چرا که اولاً برابر قانون مصوب مجمع تشخیص مصلحت نظام، وکیل در مقام دفاع از شأن و جایگاه برابر با قاضی برخوردار است.

ثانیاً چنانچه دستگاه قضا در برابر هجمه و تعرض اطراف پرونده به وکیل بی‌اهمیت باشند و اقدام حمایتی انجام ندهند این موضوع موجب قبح زدایی از این رفتار نادرست و قطعاً موجب تسری این تعرض‌ها به قضات دادگاه و سایر کارکنان دستگاه قضا خواهد شد که از فلسفه بازدارندگی مجازات ها نیز به دور است.
در ادامه آقای اباصلت رضوانی ریاست کمیسیون کارآموزی به اختصار طی سخنانی در خصوص تکالیف دوره کارآموزی پذیرفته‌شدگان و الزامی بودن حضور کارآموزان محترم در جلسات و کارگاه های آموزشی مطالبی بیان نمودند.
در پایان پروانه کارآموزی پذیرفته شدگان تحویل گردید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا