مصوبات هیئت مدیره

جزئیات نشست اخیر رئیس و نایب‌رئیس کانون وکلای دادگستری خراسان شمالی با روابط‌عمومی این کانون

طی نشست اخیر رئیس و نایب‌رئیس کانون وکلای دادگستری خراسان شمالی با روابط‌عمومی کانون نکاتی اعلام گردید که مشروح آن جهت استحضار همکاران گرامی تقدیم می‌گردد:

نخست و پیش از هر چیز هیأت مدیره کانون مراتب تسلیت خود را در خصوص جان‌باختن تعدادی از هم‌وطنان در حرم حضرت شاه‌چراغ اعلام نموده و مؤکداً بر موضع حفظ حرمت جان و مال و ناموس همۀ هم‌میهنان تأکید می‌نماید. بدیهی است جان تک‌تک ایرانیان و هم‌وطنان عزیز است و آسیب به هریک از ایشان موجب تألم و اندوه است. هر نوع برخوردی بایستی در چهارچوب قوانین و مقررات باشد و هر اقدام فراقانونی و خودسرانه صرفاً موجب بی‌اعتمادی و التهاب در سطح جامعه خواهد شد.

در ادامه، ریاست محترم کانون پیرامون نشست اخیر اسکودا و موارد مطرح شده، باتوجه‌به حواشی ایجاد شده و نکاتی که بعضاً از سوی همکاران مطرح می‌شود، توضیحاتی بیان نمودند:

۱ـ در نشست اخیر گزارش توافقات سازنده‌ای که در خصوص اصلاح مواردی از آیین‌نامه بین نماینده اسکودا و معاونت حقوقی قوه قضائیه به‌عمل‌آمده است اعلام گردید که موارد اصلاحی هم در سایت و کانال اسکودا اطلاع‌رسانی شده است. هیأت مدیره کانون خراسان شمالی نیز پیشنهادهای خود را در خصوص موارد اصلاحی اعلام نموده و با استفاده از ظرفیت‌های قانونی موجود، تمام تلاش خود را از مبادی قانونی برای اصلاح و یا رفع تصمیمات بعضاً نادرست نهادهای متولی قانون‌گذاری انجام می‌دهد.

۲ـ هیأت مدیره کانون خراسان شمالی در چهارچوب قوانین و فرصت‌های موجود، تاکنون تمام تلاش خود را برای حفظ و صیانت از استقلال و حقوق وکلا انجام داده و از سوی دیگر جزو معدود کانون‌هایی است که توانسته برای کارآموزان جدید امکان فعالیت و انجام تکالیف کارآموزی را فراهم آورد.

۳ـ این نکته را هم باید مدنظر داشت که مصوبات هیأت عمومی اسکودا پیش از تصویب آن در هیأت مدیره کانون، الزام‌آور نمی‌باشد.

۴ـ متأسفانه در جریان نشست اخیر با بداخلاقی بعضی از همکاران کانون‌های دیگر در انتشار رأی مخدوش ایشان مواجه شدیم که برخلاف آنچه اعلام کردند، عملاً آیین‌نامه جدید را اجرا می‌کنند.

سوم، در بخش پایانی گفتگو به موضوعات روز کانون خراسان شمالی پرداخته شد که اهم آن به شرح زیر است:

الف ـ باتوجه‌به اینکه تا پایان آبان‌ماه فرصت تمدید پروانه همکاران وجود دارد، بعضاً شاهد بوده‌ایم که عملیات حسابرسی در اداره دارایی دو تا سه روز به طول انجامیده، از همکاران گرامی درخواست می‌شود تمدید پروانه‌های خود را به روزهای پایانی آبان‌ماه موکول نکنند.

ب ـ ازآنجایی‌که پروانه وکالت، گواهینامه اشتغال به فعالیت و کارت شناسایی همکاران تعویض می‌شود و شماره پروانه جدیدی تخصیص‌داده‌شده است، لذا الزاماً بایستی تمدید پروانه به‌صورت حضوری انجام شود.

پ ـ زمان دقیق ثبت‌نام پذیرفته‌شدگان آزمون ۱۴۰۱ (معوقه ۱۴۰۰) در آذرماه و پس از برگزاری نشست هیأت عمومی اسکودا اعلام خواهد شد.

در خاتمه ریاست و نایب‌رئیس کانون خراسان شمالی با تأکید بر اینکه هیچ شیوۀ مدیریتی بدون کاستی نیست و ما نماینده و برگزیده همکارانی هستم که به ما اعتماد کرده‌اند، بنابراین برای بهبود و پیشرفت این کانون نوپا به همکاری و همراهی و همفکری همۀ همکاران عزیز چشم امید داریم.

روابط عمومی کانون وکلای دادگستری استان خراسان شمالی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا