اظهارات رئیس کانون وکلای خراسان شمالی

اظهارات رئیس کانون وکلای خراسان شمالی درباره یک ماده مهم برای کارآموزان

اظهارات رئیس کانون وکلای خراسان شمالی درباره یک ماده مهم برای کارآموزان

در مراسم تحویل پروانه کارآموزی وکالت که در تاریخ ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ برگزار شد، رئیس کانون وکلای خراسان شمالی ضمن تبریک دهه فجر و همچنین تبریک به پذیرفتگان جدید مطالبی را درباره ماده ۵۴ آیین نامه اجرایی لایحه قانونی استقلال کانون وکلای دادگستری بیان کرد.

رضا نوروزیان جشن آبادی در مراسم تحویل پروانه کارآموزی پذیرفته شدگان ۱۴۰۲ گفت: مطابق قانون، آیین نامه مذکور را اجرا می‌کنیم اما پیگیر اصلاح ماده ۵۴ این آیین نامه نیز هستیم که کارآموزان بتوانند بعد از طی دوره آموزشی تحت نظارت وکیل سرپرست پرونده قبول کنند.

وی تاکید کرد: دغدغه همه دوستان را درک می‌کنیم اما تا زمان تایید ریاست محترم قوه قضاییه برای اصلاح آیین نامه،‌ کارآموزان باید تکالیف خود را طی همان سه دوره انجام دهند. بایستی از مجاری قانونی نسبت به اصلاح قانون اقدام کنیم. رئیس کانون وکلای خراسان شمالی با وام گرفتن از شعار محوری “استقلال،‌ آزادی، جمهوری اسلامی” در انقلاب ۵۷، در خصوص آزادی و استقلال منصب وکالت و وکیل گفت: حق دسترسی به وکیل از حقوق مردم و مصداق آزادی است.

وی در این خصوص افزود: بعضی تعریف استقلال و وکیل را تحریف می‌کنند. وکیل مستقل وکیلی است که ترس از دست دادن شغل خود را به خاطر دفاع از موکل نداشته باشد.

این مقام کانون خاطرنشان ساخت: هنر وکیل آنجاست که در مقابل قوه حاکمه بدون ترس از حقوق موکل دفاع کند. اگر مرجعی که پروانه وکالت را صادر می‌کند همانی باشد که وکیل در آنجا وکالت می‌کند و قدرت تعلیق یا ابطال پروانه را داشته باشد، استقلال معنایی پیدا نمی‌کند.

همچنین نوروزیان جشن آبادی برای کارآموزان جدید توصیه‌هایی را ایراد نمود که اهم آنها عبارتند از: رعایت شئون اخلاقی، ظاهر آراسته، پرهیز از جنجال و درگیری لفظی با همکار، حفظ آرامش در دفاع و احترام به قانون. وی در پایان ضمن اشاره به ارتباط تنگاتنگ کمیسیون کارآموزی و کمیسیون آموزش و تحقیقات و قدردانی از این کمیسیون‌ها گفت: ارتباط کارآموزان با کانون از طریق کمیسیون کارآموزی است.

در ادامه نیز آقای اباصلت رضوانی، رئیس کمیسیون کارآموزی، در خصوص جایگاه این کمیسیون و نحوه عملکرد کارآموزان توضیحاتی بیان نمود. در نهایت پروانه کارآموزی تحویل پذیرفته شدگان  ۱۴۰۲ شد.

روابط عمومی کانون وکلای دادگستری خراسان شمالی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا